Adam Štech

Narozen v roce 1980 v Podbořanech. Absolvoval Střední uměleckou školu grafickou v Jihlavě (1999) a Akademii výtvarných umění v Praze v ateliérech profesorů Jiřího Sopka a Vladimíra Skrepla (2001 – 2008).
Adam Štech

GRACiANO – partner umělce

Adam Štech

Narozen v roce 1980 v Podbořanech. Absolvoval Střední uměleckou školu grafickou v Jihlavě (1999) a Akademii výtvarných umění v Praze v ateliérech profesorů Jiřího Sopka a Vladimíra Skrepla (2001 – 2008).

Adam Štech se pohybuje po hraně mezi distancí a fascinací. Systematická exploatace historického malířství u něj nevychází z potřeby dekonstrukce, ale z jakési frankensteinovské touhy po (re)konstrukci jeho těla. Štech nejspíše chce obstát v očích předchůdců (přesněji před vlastním vědomím o jejich mistrovství), nemůže však jednoduše malovat jako oni.
Celá biografie ↓

Adam Štech

Umělec

Díla

Žena s červenými šaty

Obraz olej na plátně o rozměrech 95 x 110 cm, signováno A. Štech 21.

Cena: 140 000 CZK

Výstavy

Samostatné výstavy

2021 Adams Family, Galerie Františka Drtikola, Příbram

2021 From Arcadia to Dystopia, DSC Gallery, Praha

2020 Adam Štech, Galerie prostor 228, Liberec

2020 Adams Family, Galerie Petr Novotný, Praha

2019 Caput Mortuum, DSC Gallery, Praha

2019 Podle skutečné události, Galerie Václava Špály, Praha

2017 Ideal standard, Galerie Petr Novotný, Praha

2016 Watchman, Prague House, Brusel (B)

2016 Tragikomedie, Galerie Vyšehrad, Praha

2016 Žyvot, Galerie města Třince, Třinec

2015 Žyvot, Nová galerie v Praze, Praha

2014 Scarlett a patizony, SODA gallery, Bratislava

2014 Nejlepší z nejhorších, Výstavní síň Sokolská 26, Ostrava

2013 Krásná blondýna, Galerie Petr Novotný, Praha

2012 Udělám si hlavu, Galerie NoD Roxy, Praha

2011 Prequel, Galerie kritiků, Praha

2011 Věci s přívlastky a uvozovkami (s Alešem Hudečkem), Galerie BKC – U dobrého pastýře, Brno

2011 ADAADADA (s Davidem Pešatem), Galerie XXL, Louny

2010 Sýkora, Kvíčala, Šimera, Žížala, Karlín Studios, Praha

2010 Portréty, Hunt-Kastner, Praha

2009 Adam Štech Saaz, Galerie-Final, Praha

2005 Národu k narozeninám (s M. Poláchem), Galerie Doubner, Praha

Skupinové výstavy 

2019 Flying Inn s Karlem Srpem, Pragovka Gallery, Praha

2019 Retina: Možnosti malby, Zóna pro umění 8smička, Humpolec

2017 Co je současný obraz?, Nový Zlínský salon, Krajská galerie výtvarného umění ve Zlíně, Zlín

2017 Narušená imaginace, Art Mill Gallery, Szentendre (H)

2017 Letní výtvarný salon, Kodl Contemporary, Praha 

2016 Výstava, která nebude focena, White Pearl Gallery, Praha 

2013 Česko-slovenské hvězdy, Galerie Miroslava Kubíka, Litomyšl 

2013 Motýlí efekt? / The Butterfly Effect, Galerie Rudolfinum, Praha 

2012 Citace a interpretace II. – malba, Galerie NoD Roxy, Praha 

2011 Výstava finalistů 4. ceny kritiky za mladou malbu, Galerie kritiků, Praha 

2011 Antitéze malby, Galerie kritiků, Praha 

2011 Kollár, Němec, Štech, Tóth, Dea Orh Art Gallery, Praha 

2011 Česká malba 2011, Galerie Fontána, Piešťany 

2011 Písařík, Sedlecký, Skrepl, Štech, Galerie Felixe Jeneweina, Kutná Hora 

2010 2:15. Mladé umění z Drážďan a Prahy/ Junge Kunst aus Dresden und Prag, Topičův salon, Praha 

2010 Výstava finalistů 3. Ceny kritiky za mladou malbu, Galerie kritiků, Praha 

2008 Diplomanti AVU, Národní galerie, Veletržní palác, Praha 

2007 Resetting / Jiné cesty k věcnosti, GHMP – Městská knihovna, Praha 

2007 Nová trpělivost, Výstavní síň Mánes, Praha 

2007 Prague Biennale III., Karlín Hall, Praha 

2006 Zátiší, Galerie Moderního umění v Hradci Králové 

2006 Spektrum, Galerie Půda, Jihlava 

2006 Oskoruše, Kavárna Ouky Douky, Praha 

2005 Skrepl a žáci, Galerie Šternberk, Šternberk 

Biografie

Narozen v roce 1980 v Podbořanech. Absolvoval Střední uměleckou školu grafickou v Jihlavě (1999) a Akademii výtvarných umění v Praze v ateliérech profesorů Jiřího Sopka a Vladimíra Skrepla (2001 – 2008).

Adam Štech se pohybuje po hraně mezi distancí a fascinací. Systematická exploatace historického malířství u něj nevychází z potřeby dekonstrukce, ale z jakési frankensteinovské touhy po (re)konstrukci jeho těla. Štech nejspíše chce obstát v očích předchůdců (přesněji před vlastním vědomím o jejich mistrovství), nemůže však jednoduše malovat jako oni. Zřetelné švy na jeho obrazech, z procesuálního hlediska nezahlazované důsledky užívání koláží coby předloh / skic, jsou tak konstitutivními prvky, které demonstrují nemožnost zopakovat konkrétní vzorce v úplnosti, metaforičtěji vzato jizvy po sešívání tohoto těla, kterým znovu a znovu vytváří nevzhledné monstrum.

Štech dokáže čelit minulosti vlastním malířským přednesem, nekulhá za svými vzory a přitom nás (a sám sebe) vystavuje onomu „skličujícímu dojmu“ nevhodnosti, pociťovanému tváří v tvář výrazu tak blízkému známým veličinám. Napětí vznikající mezi jeho malířskými schopnostmi a jejich uplatňováním zdánlivě nepůvodním způsobem, nám tak nabízí potenciál zažívat podstatu (a případně racionálně sledovat pozadí) našeho vztahu k opakování, které je sice společensky přípustné, ale možná ne až tak vítané, nebo naopak vítané, ale už ne reflektované.